Vragen over retourneren en garantie

Kan ik mijn product retourneren of ruilen?

Bij CZ Gezondheidswinkel heeft u 30 dagen bedenktijd om te besluiten of u uw aankoop wilt houden. Wilt u toch het product terugsturen om wat voor reden dan ook? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zetten vervolgens de retourprocedure in werking.

Ik heb het product niet geopend

Heeft u het product niet geopend, dan kunt u het product gewoon naar ons terugsturen. (Met uitzondering van producten die op maat gemaakt zijn).

Ik heb het product geopend, maar niet gebruikt

Heeft u het product wel geopend maar nog niet gebruikt? Dan kunt u het product gewoon terugsturen naar ons. Met uitzondering van de volgende producten: zelftesten, medische hulpmiddelen, teststrips, verbanddozen, crèmes, sprays, lotion, tandenborstels, thermometers, lancetten, elektrische dekens, Aerosleep-producten en Beurer massagestoelen. Neem bij twijfel gerust contact op met onze klantenservice.

Ik heb het product gebruikt

Wilt u een product retourneren dat u al gebruikt heeft? Dat kan binnen 30 dagen. Er worden wel kosten berekend voor het weer in orde maken van de producten. Zo moet een bijvoorbeeld een filter worden vervangen en massage-apparaten reinigen uit hygiënisch oogpunt. Wanneer het product door gebruik incompleet of beschadigt is, verzoeken wij u de schade te vergoeden naar redelijkheid. Deze redelijkheid wordt door CZ Gezondheidswinkel bepaald. Producten als zelftesten, medische hulpmiddelen, teststrips, verbanddozen, crèmes, sprays, lotion, tandenborstels, thermometers, lancetten, elektrische dekens, Aerosleep-producten en Beurer massagestoelen mag u niet meer retourneren nadat u de verpakking heeft geopend. Neem bij twijfel gerust contact met ons op.

Het product terugsturen

Onze retourprocedure is als volgt:

  • U neemt binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling per e-mail of telefonisch contact met ons op.
  • U verpakt het product (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking en in een stevige kartonnen omdoos.
  • Retourzending is gratis als u het product vanuit een DHL Servicepoint naar ons terugstuurt.

Wanneer wij het product hebben ontvangen (duurt gemiddeld 1 week), controleren wij het artikel op beschadigingen. Afhankelijk van de met u gemaakte afspraken sturen wij u een vervangend product toe of storten wij het aankoopbedrag (minus eventuele verzendkosten en kosten voor het verkoopklaar maken van het product) binnen 5 werkdagen terug op uw rekening.

Wanneer wordt mijn betaling teruggestort?

Nadat wij het retourproduct hebben ontvangen wordt het aankoopbedrag inclusief verzend- en betaalinkomsten binnen 5 werkdagen teruggestort. Stuurt u slechts een gedeelte van uw bestelling terug en is de waarde van de producten die u nog thuis heeft minder dan € 30,-, dan zijn wij genoodzaakt om verzendkosten in rekening te brengen. Dit bedrag wordt verrekend met het bedrag dat wij u terugbetalen.

Naar wie moet ik mijn defecte product sturen?

Sommige handleidingen bevatten ook een garantiebewijs. Hierop staat dat het defecte product naar de leverancier gestuurd moet worden. U kunt dit negeren. Werkt het product niet zoals het hoort? Neem dan contact met ons op. Wij zorgen dan voor een passende oplossing.

Mijn zelftest werkt niet. Wat moet ik nu doen?

Wanneer een zelftest niet naar behoren werkt kunt u het beste contact met ons opnemen. Wij zorgen dan voor een passende oplossing. Gooi de zelftest niet weg. Wij kunnen u vragen deze aan ons terug te sturen.