Vragen over retourneren

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Het verkeerde product besteld of toch iets anders gezien? Geen probleem: bij CZ Gezondheidswinkel heeft u maar liefst 30 dagen de tijd om te beslissen of u het product wilt houden. Wilt u om wat voor reden dan ook het product ruilen? Neem contact op met onze klantenservice. Wij helpen graag om zo snel mogelijk het product om te ruilen voor het juiste product.

Let op: bij het ruilen van een verkeerd besteld product vragen wij om opnieuw een bestelling te plaatsen en te betalen. Wij storten dan het aankoopbedrag van het product dat u wilt ruilen terug, zodra wij het in goede staat retour hebben ontvangen. Deze voorwaarden gelden natuurlijk niet als er bij ons iets is misgegaan waardoor u een verkeerd product heeft ontvangen. In dat geval zorgen wij ervoor dat we het zo snel mogelijk oplossen.

Kan ik mijn bestelling terugsturen en afzien van de aankoop?

Ja, dat kan! Bij CZ Gezondheidswinkel heeft u geen 14 dagen, maar 30 dagen de tijd om te beslissen of u het product wilt houden.

Wilt u een product terugsturen? Maak via deze link uw retouretiket aan, plak dit op het pakket en lever uw retourzending in bij een DHL ServicePoint bij u in de buurt. Stuur ook het ingevulde retourformulier mee voor een schriftelijke ontbinding van de koopovereenkomst. Retourneren is gratis via een DHL ServicePoint. Natuurlijk kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, maar dan zijn de retourkosten wel voor jou.

Onze retourvoorwaarden

Het is goed om rekening te houden met de volgende wettelijke spelregels:

    • - Stuur het product altijd compleet* en in de originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour. Natuurlijk kunt u het product even uit de doos halen en bekijken, zo lang u het niet gebruikt. Dit geldt niet voor producten die uitgezonderd zijn van retourneren vanwege hygiëne, zoals glucosemeters* en teststrips.

      *Let op: stuurt u toch een glucosemeter terug waarvan de verpakking is geopend? Dan betalen wij het aankoopbedrag niet terug. We kunnen de meter wel terugsturen, maar dan brengen wij hiervoor retourkosten in rekening.

    • - Heeft u het product toch gebruikt? Dan mag u het ook retour sturen. We bekijken dan het teruggestuurde product en stellen op basis daarvan de waardevermindering vast.

    • - Blijkt het retour gestuurde product na controle gebruikt, beschadigd, aan slijtage blootgesteld of vervuild? Dan brengen wij kosten in rekening voor de waardevermindering van het product. U bent alleen aansprakelijk voor deze waardevermindering als gevolg van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Voorbeeld: U heeft een luchtbevochtiger uit de verpakking gehaald, gevuld met water en even aangezet. Het filter in de luchtbevochtiger is hierdoor niet meer nieuw en moet worden vervangen. De kosten voor het plaatsen van een nieuw filter brengen wij in rekening en verrekenen wij met het originele aankoopbedrag.


    • - Matrastoppers, hoeslakens, warmtedekens en warmtekussens worden na retournering standaard door ons gereinigd. Verder kunnen vanuit hygiënisch oogpunt producten als ontharingsapparaten, massage-apparaten, pedicure-/manicuresets, thermometers, tandenborstels en borstkolven alleen geretourneerd worden wanneer de verzegeling na de levering niet is verbroken.

    • - Sommige producten vallen onder de uitzonderingen van het wettelijke herroepingsrecht. Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Het gaat dan onder andere om glucosemeters, cholesterolmeters, glucose teststrips, cholesterol teststrips, crèmes, lotions, sprays, medische hulpmiddelen, zelftesten en lancetten.

  • - Op maat gemaakte producten vallen ook onder de uitzonderingen van het herroepingsrecht. Wij kunnen een op maat gemaakt product helaas niet meer verkopen en daarom niet terugnemen.

*Wij kunnen alleen retourzendingen die compleet retour komen (inclusief accessoires en handleiding) in behandeling nemen. Dat betekent dat wij overgaan op crediteren zodra wij alle meegeleverde accessoires hebben ontvangen. Bent de accessoires en handleiding vergeten mee te sturen en stuurt u ze later na? Dan brengen wij de extra retourkosten in rekening.

Hoe stuur ik een product terug?

Retourneren is binnen Nederland gratis. Volg deze stappen om het terugsturen van een product snel en makkelijk te laten verlopen.

  • 1. U kunt uw bestelling binnen 30 dagen terugsturen. Zorg ervoor dat u de verpakking met verzendlabel bewaart om het op de juiste te wijze te kunnen versturen. Als het label nog intact is, kunt u het namelijk laten scannen bij een DHL ServicePoint zodat het naar ons retour komt.*
  • 2. Heeft u de originele verzenddoos met verzendlabel niet meer? Maak dan via deze link van DHL uw retouretiket aan en print het uit. Bij 'Referentienummer' kunt u uw bestelnummer invullen.
  • 3. Vul het retourformulier dat u bij de bestelling heeft ontvangen in. Bent u dit formulier kwijt? Print dan het retourformulier onderaan deze pagina uit en vul het in.
  • 4. Verpak het product (indien redelijkerwijs mogelijk) in de verpakking waarin u het pakket van ons hebt ontvangen en doe het retourformulier ook in de doos.
  • 5. Controleer of alle meegeleverde accessoires en de handleiding(en) bij het product zitten voordat u het terugstuurt.* Vergeet niet om het uitgeprinte retouretiket op de doos te plakken wanneer u de originele verzendverpakking niet meer heeft.
  • 6. Breng het pakket naar een DHL ServicePoint. Bewaar het afleverbewijs met verzendcode na ontvangst.

*Wij kunnen alleen retourzendingen die compleet retour komen (inclusief accessoires en handleiding) in behandeling nemen. Dat betekent dat wij overgaan op crediteren zodra wij alle meegeleverde accessoires hebben ontvangen. Bent u de accessoires en handleiding vergeten mee te sturen en stuurt u ze later na? Dan brengen wij de extra retourkosten in rekening.

Natuurlijk kunt u de bestelling ook via een andere vervoerder terugsturen. Dan zijn de kosten wel voor u.

Stuurt u uw bestelling retour vanuit België, dan kan dit ook kosteloos binnen 30 dagen. Voor andere landen geldt retourneren op eigen kosten.

Wat is het retouradres van CZ Gezondheidswinkel?

CZ Gezondheidswinkel
Koperslagerstraat 20
5405 BS Uden

Wat zijn de kosten voor retourneren?

Binnen Nederland en België is terugsturen gratis als u onze retourprocedure volgt. Voor andere landen geldt retourneren op basis van eigen kosten en eigen risico. Deze voorwaarden gelden zowel wanneer u het product terugstuurt binnen de garantieperiode als binnen de zichttermijn (30 dagen).

Wanneer wordt het bedrag van mijn geretourneerde bestelling teruggestort?

Wij storten het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten, zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat u melding heeft gedaan van herroeping, terug op uw rekening. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke betaling hebt gedaan, tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. In ieder geval brengen wij bij voor de terugbetaling geen kosten in rekening.

Wij wachten met terugbetaling totdat het product compleet bij ons terug is gekomen.* Is het retourpakket zoek geraakt of later bij ons binnen? Dan storten wij het retourbedrag terug als u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggestuurd (bijvoorbeeld met een verzendcode van het postkantoor). Bewaar daarom altijd het bonnetje met verzendcode dat u mee krijgt bij het retour sturen van het pakket.

*Wij kunnen alleen retourzendingen die compleet retour komen (inclusief accessoires en handleiding) in behandeling nemen. Dat betekent dat wij overgaan op crediteren zodra wij alle meegeleverde accessoires hebben ontvangen. Bent u de accessoires en handleiding vergeten mee te sturen en stuurt u ze later na? Dan brengen wij de extra retourkosten in rekening.

Kan ik een gedeelte van mijn bestelling terugsturen?

Ja, dat kan. Als u slechts een gedeelte van uw bestelling terugstuurt, storten wij het aankoopbedrag (minus eventuele waardevermindering) van het geretourneerde product zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat u het teruggestuurd heeft terug op uw rekening.

Verzending bij CZ Gezondheidswinkel is binnen Nederland gratis vanaf € 25. Daarom brengen wij € 3,95 voor de verzendkosten in rekening als de bestelling die u behoudt op een bestelwaarde lager dan € 25 uitkomt (binnen Nederland, bij verzending naar België betaalt u € 4,95 ongeacht het bestelbedrag).

Voorwaarden bij gebruik van kortingscode
Heeft u een kortingscode gebruikt bij het bestellen? Dan kan het zo zijn dat de kortingsvoorwaarden niet meer gelden als u een product terugstuurt, omdat het bestelbedrag dan lager wordt dan het vereiste bestelbedrag om korting te krijgen. Houd er in dit geval rekening mee dat wij dit verrekenen bij het terugstorten van het retourbedrag.

Hoe werkt retourneren van een bestelling waarvoor een kortingscode is gebruikt?

Heeft u een kortingscode gebruikt bij het bestellen? Dan kan het zo zijn dat de kortingsvoorwaarden niet meer gelden als u een product terugstuurt, omdat het bestelbedrag dan lager wordt dan het vereiste bestelbedrag om korting te krijgen. Houd er in dit geval rekening mee dat wij dit verrekenen bij het terugstorten van het retourbedrag.

Deze voorwaarde geldt ook voor actieproducten. Denk hierbij aan producten die wij voordeliger aanbieden in combinatie met uw bestelling voordat u naar het afrekenen gaat.

Mijn zelftest werkt niet. Wat moet ik nu doen?

Neem in dat geval direct contact met ons op. Wij zorgen dan voor een passende oplossing. Gooi de zelftest niet weg. Wij kunnen vragen deze aan ons terug te sturen om door te sturen naar de leverancier.

Kan ik een borstkolf retour sturen?

Ja, dat kan als de borstkolf defect of nog niet gebruikt is. Neem bij een defecte borstkolf direct contact met ons op, zodat we samen naar een snelle en passende oplossing kunnen zoeken. De garantieprocedure gaat dan in werking.

Het is goed om met de volgende punten rekening te houden:

  • - Denkt u dat uw borstkolf defect is? Neem dan altijd telefonisch contact op met 0413-246308. Uit ervaring weten wij dat de schoonmaakmethode effect kan hebben op de de werking van de borstkolf. Schoonmaken met een warm sopje voorkomt dat de borstkolf verstopt raakt. De borstkolf reinigen met alleen water is niet voldoende.

  • - Als de borstkolf defect is, moet u deze retour sturen. Houd er rekening mee dat u het apparaat dan wel enige tijd kwijt bent (minimaal anderhalve week).

  • - Voor de tijdelijke vervanging van uw borstkolf vragen wij om zelf naar een oplossing te zoeken.

    TIP: informeer bij uw zorgverzekeraar of de huur van een vervangende borstkolf vergoed wordt.

  • - Heeft u een defecte borstkolf retour gestuurd? Dan controleren wij na ontvangst in ons magazijn wat er aan de hand is met het apparaat en hoe we het probleem kunnen oplossen voor u.

  • - Moet de borstkolf gerepareerd worden? Dan sturen we deze naar de leverancier voor reparatie.

  • - Is een onderdeel defect, zoals het slangetje of de accu? Dan zoeken wij zo snel mogelijk met u naar een oplossing met zo min mogelijk tijdverlies.

Let op: een gebruikte borstkolf mag helaas niet geretourneerd worden indien deze niet bevalt, wanneer de verzegeling na levering is verbroken. Dit in verband met hygiënische redenen.

Ik wil gebruik maken van een retourformulier. Waar vind ik dat?

Ons retourformulier zit bij de bestelling in de doos. Heeft u het formulier niet meer? Neem dan contact op.

Waar bent u naar op zoek?

Uw winkelmandje